Cinsiyet Değiştiren Kişiyi İslam Erkek mi Kadın mı Kabul Eder
BildirSoru
Lütfen bu sorunun neden bildirilmesi gerektiğini düşündüğünüzü kısaca açıklayın.
Yaratılışın da erkek olup daha sonra tedavi ile cinsiyet değiştirip kadın olan birinin abdesti erkekten mi yoksa kadından mı bozulur ?
Cevap ( 1 )
Lütfen bu cevabın neden bildirilmesi gerektiğini düşündüğünüzü kısaca açıklayın.
Yüce Allah insanları erkekli ve dişili olarak yaratmıştır.Her birine özgü olarak bir yaratılış öngörmüştür. Her birisi bu hayatta sorumlu bulunduğu görevi yapmak ve yerine getirmekle yükümlüdür. Bunlar için bu görevlerini bir kenara itmeleri veya tamamen muattal, işe yaramaz duruma getirmeleri caiz değildir.
Sizin sorunuza gelcek olursak. Sadece abdest konusundan ziyade islamın kadın ve erkek haklarının birbirine girdiği bir durum ortaya çıkmaktadır. Mesela miras konusu acaba kendini sonradan erkeğe veya bayana dönüştüren kişi dönüştüğü cinsiyete göremi miras hakkını savunacak yoksa fıtratta yaratılan cinsiyetine göremi, bayanlara göremi namaz kılacak erkeklere göremi, erkeklere göremi tesettüre girecek yoksa bayanlara göremi, ölürken bayanlara göremi kefenlenecek erkeklere göremi, kadınlıktan erkeğe dönen kişi cumaya gidecekmi gitmeyecekmi. Bunların hepsinin cevabı Allah fıtratta hangi cinsiyette yaratmışsa kabul gören odur. Kadın cinsiyet değiştirir erkek olursa fıtratta kadın olduğu için yine kadındır, erkek cinsiyet değiştirip kadın olursa fıtratta erkek olduğu için yine erkektir.
Lakin İslam fıkhınında epey ele aldığı konulardan bir tanesi olan Hunsa-ı Müşkii’de bu konuda söylememiz gereklidir. Hünsa-ı müşkiinin mânâsı bir insanda hem erkeklik, hem de kadınlık uzvunun bulunmasıdır. Yani erkekliği veya kadınlığı belli olmayan kişidir. Bu tür kişilerin erkekmi veya kadınmı tercihi edilmesinin alâmetlerini fakihler saymışlardır. Meselâ menisi gelirse erkek olduğu kabul- edilir, hayız görürse kadın olduğu kabul edilir veya kadınlara ilgi duyarsa erkek olduğu, erkeklere ilgi duyarsa kadın olduğu kabul edilir. Ona göre yukarda saydığımız sıkıntılar çözülür. Allahu Alem
Kaynak ; 4 cilt Büyük Şafi Fıkhı